Carola vet hur man botar rynkor

Det händer så mycket otrevliga saker i världen nu. Helst vill jag bara stänga av TV:en och hoppas att det är över i en rasande fart. Att det i alla fall inte blir värre än var det är i Japan just nu och att Lybiens diktator ger med sig illa kvickt. Tyvärr tror jag att vi bara sätt början på katastrofen i Japan. Jag kan inte begripa att vi fortsätter ha kärnkraftverk. De är ju tickande bomber. Snåla mer på elektriciteten och uppfinn ny bättre energi, så vi kan slopa så många kärnkraftverk som det bara går.

Tyvärr är nog Lybiens kris ett resultat av vad som startade i Tunisien och sedan Egypten. Inte heller tror jag att det kommer att stoppa där. Eftersom det finns många andra länder som behöver hjälp. Om det är så mycket tyvärr vet jag inte i för sig. Det är människor som äntligen reser sig upp och försöker förändra. Det hemska är hur de blir motarbetade.

Jag vill gärna att allt återgår till vardagen. Där huvudrubrikerna är att man kan gå sig smal. Jag fullkomligt älskar dessa rubriker. Ett klart tecken på att ingenting hemskt hänt på ett tag(i Sverige, samt inga stora nya hemskheter i världen). Så nästa gång Aftonbladets största rubrik är att Carola vet hur man botar rynkor ska jag fira!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0