Temakväll: Feminism

Jag och mina två gammla vänner från gymnasiet har börjat med tema kvällar. Vilket betyder att vi en gång i månaden har en kväll tillägnat ett tema. Den som är värld står för rum, och mat.


I går kväll var första kvällen och jag var värld. Emelie kom och berättade om florence nightingale.En mycket spännande dam som gjorde mycket för mitt och emelis kommande yrke som sjuksköterskor.


Jag bjöd på vegitarisk lasange som mörluigen skulle innehållt mer sås, men man lär sig.


Jenny kom och berättade om en annan framstående kvinna som proviserade patriarkatet genom att tycka det var ok att inte gifta sig och ha man och allt det där. Vad hon hette mins jag inte, jenny du kanske kan kommentera det om du läser?


Jag bjöd på feminist muffins med chocklad och marsmalows  till efterätt. Och själv berättade jag om Under det rosa täcket och hur den är, fast jag fick fuska lite eftersom jag faktiskt inte hunnit läsa klart den.

Om en månad ses vi igen och då är det tema Botanik.

Kommentarer
Postat av: Jenny-Penny

Den fantastiska kvinnan heter Ester Blenda Nordström och är mest känd för sin undersökande journalistik, jämställshetssyn och att hon är grym!Debuterade med boken "En piga bland pigor".

2011-01-31 @ 19:10:17
URL: http://peaceofgbg.blogg.se/
Postat av: carita

Tack så hjärtligt!

2011-01-31 @ 21:34:02
URL: http://caritaszmida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0