Vargavinter


Dom säger att vintern ska bli den kallaste på 1000 år. Och jag tror jag vill gå under. Det är verkligen Sveriges baksida, denna vargavinter. Jag vet inte riktigt hur jag överlevde förra och kallare än på 1000 år låter helt sjukt kallt.

I bland tror jag att jag är en björn, igekott eller för all del en orm för jag skulle inget häldre vilja än att få somna i november och vakna upp i april. Jo, vist väck mig några timmar på julafton men i övrigt skulle jag vara helt nöjd. Jag skulle sova helt tokigt djupt och inte behöva frysa jag skulle äta upp mig en si sådär tio kilo av en massa mums, bullar chips godis hämt mat och mängder med ost. Och sedan skulle jag sova, drömma om en annan värld och bara ta det lungt. I april skulle jag vakna utvilad och hungrig redo att leva igen.

För det är ungefär så det känns som att jag gör. Som att jag går på sparlågor om vintern och spricker upp på sommaren. Men jag måste frysa alltid fryser jag något så fruktansvärt. Blir blå om fingrarna trotts vantar och så vidare.

Men att någon säger att det skall bli en fruktansvärt kall vinter för att någon idiot har tjänat miljarder med pengar på olja och sedan fått det att förstöra en ström som finns där för att vi inte skall frysa ihjäl det gör mig fullstänndigt galen. Men något straff skall vi väl ha för våran energi sössning. Synd bara att den straffar andra än den borde.

Försöker endå ta denna nyhet med ro och njuta lite av att det fortfarande är höst


Kommentarer
Postat av: Sjörövar-Jenny

Åh, vilka mysiga inköp! Jag är också lite sugen på en "luftballongs-lampa". Var det klurigt att få bukt med glödlampeanordningen? Kunde man köpa till en passande i affären? Indigo? Kram

2010-09-30 @ 22:45:05
URL: http://peaceofgbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0