vackra människor och egenheter

Det är lätt att se ett finare bete där man själv inte är. Små egenheter och drag man ser hos andra som man så innerligen önskade att man hade.  
*Jag älskar kunskapen att kunna spela ett instrument
och jag önskar att jag lyssnat på mamma när hon bad mi om att prova på. 
*Pojkar och flickor som gör saker enligt ett mönster, undviker kanter på gatustenar kollar plattan tre gånger sedan kylskåpet fyra och dörren fem. Det må vara jobbigt att leva så men det ser otroligt fint ut från sidan av. 
*Flickor med rött hår och massor med fräcknar. 
*Gummor som pratar för dig själva.
En dag dag jag en tant men en femtitals barnvangn, i vagnen låg en kattunge och en liten hund på fina virkade dukar, åh som jag önskade att jag tagit kort. Men nu är hon med mig i minnet för resten av livet. 
*Pojkar som kan göra glädje hopp. 
liksom ta sats hoppa och slå klackarna i hopp, så otroligt tjusigt. 
*Gubbar med hatt och käpp.
Som är så där artiga och gömmer på litervis med kunskap. 
*Bokmalar.
Jag önskar så att jag hade förmågan att sluka bok efter bok. 
*Människor med färg glada kläder.
det spelar ingen roll om det inte matchar det sprider glädje. 
*Barn som berättar historier om saker det hört eller sätt.
Jag längtar så tills jag har en lite knodd som kommer hem efter dagis och bara bubblar av ord.
*Människor som har fastnat i en tid. 
En gång såg jag en man fast i 1890 tal han hade hög hat frack och käpp fast han inte alls behövde. En annan man vandrar på gatorna i göteborg men långt strupigt hår 70 tals kläder och flippflopp året om. 
*Konstnärer
som brinner för sin sak blir inne i måladet och försvinner i en annan värld
*Människor som är otroligt smala, röker cigaretter och pratar franska.
Töntig kliche men jag älskar det
*Men också människor som vågar lägga på sig några kilo extra för att kakor är så gott och mat förgyller livet. 
*Människor som har husen fulla med växter, ljus och små prylar, med vackra saker på väggarna.
Rum som man skulle kunna stanna i och titta på saker i några timmar, rum som säger något om människorna som bor där. 
*Pojkar som sammlar på saker, böcker cd skivor frimärken. 
*Tanter men hundra katter som bakar kakor om dagarna.
*Smilgropar. 
När jag var liten ville jag så gärna ha det att jag satt och tryckte pekfingrarna i kinderna, det hjälpte inte.
Åh det finns så mycket fantastiskt fina människor här i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0