Spenatsoppa

Idag gjorde jag första spenatsoppan någonsin och det blev godare än jag trodde. Eftersom jag egentligen inte gillar spenatsoppa. Trodde jag men det gjorde jag vist.

Man behöver
ca 400 g spenat
två tärningar grönsaksbuljong
En vitlöksklyfta
3 msk smör
3 små potatisar
Äppelcidervinäger
salt, peppar och övriga kryddor(jag användelite muskot och lite vitpeppar)


Börja med att fräsa potatisen och vitlöken i smöret

häll på 1,25 liter vatten och buljongen, koka till potatisen är mjuk.


Häll i spenaten och låt den tina


Mixa det hela och vips är det klart, smaka av med kryddor och vinäger


Jag hade i sojakorv och ost med. Smarrigt blev det som sagt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0