Och sommar blir till höst





Nu är det dags att ta farväl av sommaren för den här gången, det känns sorgligt men oundvikligt. Den drar nu till någon annan, som behöver den mer. Det är lika bra att säga farväl annars blir det ett tråkigt avsked. Så nu har jag bestämt att hösten är välkommen. Att det skall bli mysigt att äta soppa och egen gjort bröd och att regnet gärna får smattra på fönstret. Och idag är en alldeles ypperlig höst dag, det är grått och jag kan slå vad om att regnet slår oss precis närsomhelst. Så idag ska jag dricka mängder med té kolla på fantastiska filmer och äta resterna från soppan i går. För på hösten behöver man inte göra något speciellt alls, det är okej att bara vara.

I höst ska jag sedan gå på så mycket bio det bara går, äta på restaurang, kolla på teater och ligga i soffan med en filt och en god bok. För det är precis det som är härligt med hösten, och att tända massor med ljus, ha kängor, halsdukar och raggsockar. För precis som man bör säga adjö till sommaren måste man varmt välkomna hösten. Jag har nog alltid gillat höst, det är inte så klibbigt och varmt som på sommaren inte så ryssligt kalt som vintern och träden är mycket vackrare i grön,gul rött.

Vintern däremot är inte välkommen hos mig men det tar vi en annan gång.

Ge mig alla film tips i världen !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0