Grahamsbullar


Jag bakar inte bröd hemskt ofta men när jag gör det förvånas jag över att det faktiskt inte är så jobbigt. Man blandar ingridienser.


Sedan väntar man jätte länge


Och hysh in i ugnen.

Receptet på dessa står på Kungsörnens grahamsmjöl. Orkar ni inte kolla där är det

3 dl mjölk
50 g jäst
50 g smör
en halv dl sirap
en halv tsk salt
5 dl grahamsmjöl(jag brukar ta någon dl till)
3,5 dl vetemjöl

värm mjölken
blanda i jästen och sirapen
sedan resten

jäs i 40 min(till ca dubbel storlek)
knåda en stund
dela till 15 bitar
låt jäsa i 40 min
pensla med vatten

hysh in i ugn på 225 grader i 15 minuter
Njut!!

Kommentarer
Postat av: eemmaaj - saveu ♥

nyttigt och gott :D



haha jaha, jag kan äta det men tycker inte de tär någon höjdare :)

2010-10-20 @ 20:56:14
URL: http://saveu.blogg.se/
Postat av: LINA K

MUMS vad gott!! =) Hembakat bröd är alltid det bästa!

2010-10-20 @ 22:04:12
URL: http://eimk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0