Barncancer


Idag har vi haft föreläsningar i skolan som har varit helt fantastiska! Första om barncancer. Tufft ämne och otroligt starkt att kunna jobba med det. Jag känner att det spritter lite i mina nerver och jag skulle hemskt gärna vilja vara så stark. Något man aldrig kan veta förrän man provat. Jag hoppas att jag skall våga och få möjlighet att prova prova prova. Hitta det jag är bra på och den styrka jag har.

Att jobba med barncancer låter ju i första anblicken otroligt hemskt. Men tänk att 80% klara sig, det är fantastiskt! På 40 talet klarade sig Noll procent. Ändå är det helt fruktansvärt för dom som är med om att förlora sina barn eller syskon. Något jag inte kan föreställa mig, eftersom jag har varit helt skonad från dödens intåg.

Jag tänker, hoppas och tror att om kanske femtio år kommer vi ringa till jobbet och säga. "Nej du jag måste stanna hemma idag jag har fått lite cancer men jag är tillbaka på måndag." På samma sätt som det förr var totalt jätte farligt med lunginflammation eller massa andra sjukdomar som antibiotika bara går in och botar. Tänk vad fantastiskt att få ta del och vara med om den förändringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0