Jag älskar dig lite för mycket

Solen lyser in genom persiennerna och träffar mina ögonlock. Jag tittar långsamt upp och möter en ny dag. Idag ska det bli helt annorlunda. Idag ska jag vara precis så där som du önskar. Jag ska älska dig lagom mycket. För jag har svårt att göra det. Jag vill helst vara med dig överallt. Krama dig alldeles får hårt. Älska dig lite för mycket.

Men idag är en ny dag och idag ska jag hålla mig på lagom avstånd. Så du får en möjlighet att tråna efter mig. Snart skall du älska mig lite mer än vad jag älskar dig. För jag vill känna hur det känns. Jag vill bli sönderkramad av dig. Jag vill att du skall älska mig lite för mycket, om så bara för en dag.

Mina ögon faller på dig och jag kan inte låta bli att känna hur otroligt mycket du betyder för mig. Hur otroligt vacker du är i mina ögon. Jag älskar när du sover, när du andas och dina läppar. Jag vill bara väcka dig, säga det till dig. Att du är det finaste jag sätt. Men jag låter bli. För om jag gör det, kramar jag dig lite för hårt. Idag skulle bli en ny dag. Även om det är otrolig svårt.

Jag går upp utan att du vaknat. För annars blir det för svårt. Äter frukost och läser tidningen. Tar det lugnt. Du vaknar och kommer ut. Jag går till jobbet och du med. Jag vill skicka dig hundra sms om vad som händer och hur mycket jag saknar dig. Men jag låter bli. JAG SKA INTE ÄLSKA DIG FÖR MYCKET, inte idag.

När dagen är slut åker jag hem vid möts vid torget och jag kramar dig lagom hårt. Varenda muskel kämpar för att få krama dig mer men jag håller fast. Din lukt genomtränger mig så jag måste sluta andas, jag kan inte känna din lukt. Inte idag, då spricker jag. Vi går hem och ser på film.

Filmen tar slut och vi går och lägger oss. Jag ser dig precis som du är, i all din glans och jag kan inte hålla mig längre. ”Jag älskar dig så att jag nästan går sönder.” Det bara flyger ur min mun det går inte att stoppa. Det följs av ”jag vill  att du skall bli pappa till mina barn och jag vill vara hos dig föralltid.” Du ser på mig, skrattar och säger ”Oj oj, det var värst. Det vill jag, med men nu måste jag sova.”

Jag kramade dig lite för hårt, älskade dig lite för mycket igen, igen och igen.


Kommentarer
Postat av: Carmen

mycket fint.

2010-11-23 @ 10:46:45
Postat av: sofie

den sanna kärleken blir aldrig för mycket.

2010-11-23 @ 20:55:20
URL: http://sofiejesuis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0