Stresshantering och lite ångest

I dag kom det tre böcker till mig. Det gick otroligt fort adlibris gillar jag! Den första boken var denna "minska din stress- med meditation" och är skriven av Andries J Kroese och är precis som den låter ett redskap att försöka minska stress med meditation. Ska bli spännande.
Bok numer två var denna "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" av Ann Heberlein som är teoligi doktor med manodeprissivitet. Jag fullkomligt älskar och hatar sådana här böcker. svarta och massa ångest. Tyvärr dras jag själv med ner i bland. Men gör jag det nuförtiden slutar jag helt enkelt läsa så vi får se.
Och bok nummer tre "Konsten att hantera stress och möta förändringar" av Bosse Angelöw. Den handlar givetvis också om att hantera stress men utifrån ett KBT synsätt. Nu får vi bara hoppas att jag kan bli en harmonisk människa. Lagom till sommaren hade jag tänkt då jag skall börja som sjuksköterska och är beredd på mega dunder magproblem. Men jag tänker som så att kan jag hantera stressen i alla fall lite bättre än nu så blir nog magproblemen även dom lite bättre.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0